پرسش و پاسخ شیعه

در ارتباط با پاسخ گویی به شبهات قرآن و عترت

پرسش و پاسخ شیعه

غلامرضا صادقی
پرسش و پاسخ شیعه در ارتباط با پاسخ گویی به شبهات قرآن و عترت

اعجاز علمی قرآن

جنسیت فرزند

 

تا چندی پیش این باور وجود داشت که جنسیت کودک به وسیله سلول های مادر تعیین می گردد.همچنین عده ای دیگر تصور می کردند که جنسیت طفل را سلول های پدر و مادر به صورت مشترک تعیین می نماید،اما قرآن به نحو دیگری این مسأله را مطرح می نماید:بر اساس آیات قرآن، جنس مذکر با مؤنث از اسپرمی که در رحم ریخته شده بوجود می آید.(سوره نجم، آیه 46 ـ 45)

پیشرفت های علمی در رشته های ژنتیک و بیولوژی مولکولی صحت و درستی اطلاعات و موضوعات مطروحه در قرآن را در این مورد کاملا تأیید می کند.امروزه کشف شده که جنسیت به وسیله سلول های اسپرم که از جنس نر ساطع می شود، تعیین می گردد و جنس مؤنث هیچ نقشی در این فرایند بازی نمی کند.

در قرآن کریم آمده ،جنس مذکر و مؤنث از یک قطره منی ریخته شده،بوجود می آید.با وجود این، تا چندی پیش این تصور وجود داشت که جنسیت فرزند سلول های مادر تعیین می گردد،اما علم در قرن بیستم از این راز پرده برداشت و حال آنکه قبلاً این موضوع با قرآن ذکر شده بود.

کروموزوم ها از عوامل اصلی در تعیین جنسیت طفل می باشند، دو عدد از 46 کروموزوم که ساختار بدن انسان را تعیین می نمایند،به عنوان کروموزوم های جنسی در نظر گرفته می شوند.

این دو کروموزوم برای جنس نر «XY» و برای جنس ماده «XX» نامیده می شوند، زیرا شکل کروموزوم ها شبیه حروف الفبا می باشند.

کروموزم Y حامل ژنهای کد گذاری و یا رمز گذاری جنس مذکرند، حال آن که کروموزوم X حامل ژنهای کد گذاری جنس مؤنث هستند.

کروموزوم Y حامل مشخصات جنس مذکر است در حالی که کروموزوم X حامل مشخصات جنس مؤنث است.در تخمک مادر، فقط کروموزوم های X که مشخصات جنس مؤنث را تعیین می کنند،وجود دارند.در منی ساطع شده از جنس مذکر، اسپرماتوزوئیدهایی موجود است که حاوی کروموزومهای X وY می باشند.

به همین دلیل جنسیت طفل به کروموزومهای X یا Y که در اسپرماتوزوئید موجودند و تخم را بارور می کنند وابسته است.

به عبارت دیگر، همانگونه که در قرآن آمده است، عامل تعیین کننده جنسیت طفل،منی می باشد که از جنس مذکر ساطع می شود.این مسائل که درک آن در عصر نزول قرآن ممکن نبوده، گواهی است بر اینکه قرآن کتابی الهی است.

به عبارت دیگر، جنسیت طفل به واسطه کروموزوم جنس مذکر که با تخمک جنس مؤنث ترکیب شده، تعیین می گردد.

بشر از همه این مسائل بی اطلاع بوده است، تا اینکه در قرن بیستم به کمک علم ژنتیک این موارد کشف گردیده اند.در بسیاری از فرهنگ ها و آیینها، حتی این باور وجود داشته که جنسیت طفل به وسیله جسم مادر تعیین می گردد.به همین علت وقتی زنان، دختر به دنیا می آورند، مورد سرزنش واقع می شدند.

سیزده قرن قبل از کشف ژنها توسط انسان، قرآن کریم، اطلاعاتی ارائه داده است که این موهوم پرستی ها را نفی نموده و خاطر نشان کرده که اساس و اصل جنسیت را جنس مؤنث تعیین نمی کند، بلکه اسپرم مرد تعیین کننده جنسیت طفل است.


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 بهمن 1392برچسب:, | 17:17 | نویسنده : غلامرضا صادقی |

چرا اسلام؟چرا شیعه؟

با سلام خدمت برادران و خواهران عزیز دینی.

درود خدا بر پیامبر عظیم الشأن اسلام و خاندان عصمت وطهارت ایشان.

من حدود هفت سال هست که از سن 13سالگی به طور جدی و با تمام قوا به مطالعه در دین اسلام و مذهب شیعه پرداخته ام.

اولش شاید مثل خیلی از جوانان دیگر ،تو جواب این مسئله که آیا دین اسلام کامل ترین و بهترین دین هست یا نه؟یا این که چرا پدر ومادرم دین اسلام را انتخاب کرده اند؟یا این که

چرا دین زردتشت ؟چرا نه؟در صورت پذیرفتن دین اسلام،چرا مذهب شیعه؟ و از قبیل این سؤالات مانده بودم.اما...


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 11 بهمن 1392برچسب:, | 16:38 | نویسنده : غلامرضا صادقی |

سند شهادت حضرت زهرا(س)در اسناد معتبر اهل تسنن(سنی ها)

شهادت حضرت زهرا:

یکی از مسائلی که آقایان منکرین اهل سنت با آن دست و پنجه نرم میکنند این است که از دنیا رفتن حضرت زهرا(س)دختر عزیز پیامبر را به مرگ طبیعی جلوه داده و به نوعی روی جریان شهادت ایشان و حمله خلیفه دومی عمر ابن خطاب به منزل ایشان یک ماله بکشند و از زیر بار این حقیقت تاریخی شانه خالی کنند...این که حضرت زهرا به مگر طبیعی از دنیا رفته باشند حرف یک بی سواد به تمام معناست که از تاریخ چیزی نمی داند....اما به لطف خداوند این حقیقت پنهان نمانده و می توان اهل سنت را با اسناد وکتب معتبر خودشان به زانو در آورد......به ادامه مطلب بروید....

 


موضوعات مرتبط: شرح حال دخت نبی مکرم اسلام(ص) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, | 12:1 | نویسنده : غلامرضا صادقی |

اهل تسنن چه پاسخی دارند؟

درود خدا بر شیعیان عالم...

دوستان عزیز عکسی که در بالا مشاهده می کنید،عکس یکی از صحابه پیامبر یا به قول اهل تسنن«سیف الله مسلول»هستش....

برام خیلی جالبه که اهل تسنن به سر قبور رفتن و زیارت کردن های ما می گن شرک و بت پرستی اما برای بزرگان خودشون مقبره می سازن و میرن برای اونها فاتحه می فرستن.....

بعدشم....به ادامه مطالب برین...

 


موضوعات مرتبط: چرا اسلام؟چراشیعه؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1389برچسب:, | 19:33 | نویسنده : غلامرضا صادقی |

تفاوت قرآن با سایر کتب دینی(انجیل و تورات)

با توجه به تحقیقاتی که بنده داشته ام قرآن مقدس هیچگاه با سایر کتب دینی دیگر قابل مقایسه نیست چراکه یکی از مساءلی که قرآن را از سایر کتب دینی دیگر متمایز میسازد این است که قرآن یک معجزه است ولی سایر کتب دیگر نه.

همچنین خیلی از اعجازهایی که از قرآن کشف شده و من قسمتی از آنها را در این وبلاگ گذاشته ام حاکی از آن است که این کتاب آسمانی از سوی قدرتی مافوق بشر (خداوندعالم)است که 14قرن پیش به این مسائل در آن اشاره شده بوده.

در ادامه مطالب تفاوت های کلی این کتاب مقدس با سایر کتب دیگر را از دیدگاه صاحب نظران گذاشته ام......

 


موضوعات مرتبط: اعحاز های علمی قرآن کریم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1389برچسب:, | 15:18 | نویسنده : غلامرضا صادقی |

سخن چارلز دیکنز در مورد امام حسین(ع)

چارلز دیکنز (رمان نویس معروف انگلیسی: 1812-1870میلادی) در کتاب "جُنگ" یا "متفرّقات" خود (Miscellanies میسِلِنیز) می نویسد:

((اگر "حسین"(ع) (آن طور که برخی دشمنان گفته اند) برای برآورده ساختن امیال دنیوی خود (و مثلاً برای رسیدن به حکومت) جنگیده بود، پس من نمی فهمم که چرا خواهر و همسر و اولادش او را همراهی کردند؟! (یعنی: کسی که قصد جنگ دارد، هیچگاه فرزند و زن و خواهر را همراه خود به میدان نمی برَد!)؛ بنابراین، بدیهی است که او خالصانه برای اسلام جان فشانی کرده است)). Miscellanies میسِلِنیز، چارلز دیکنز، ص61.


موضوعات مرتبط: چرا اسلام؟چراشیعه؟ ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1389برچسب:, | 22:47 | نویسنده : غلامرضا صادقی |
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10 صفحه بعد
.: Weblog Themes By SlideTheme :.